
Konfliktivahendus on protsess, kus neutraalne vahendaja aitab osapooltel leida kõigile sobiva lahenduse, toetades avatud suhtlust ja vastastikust mõistmist.
Igas organisatsioonis tekib aeg-ajalt erimeelsusi ja konflikte – need võivad olla seotud tööjaotuse, juhtimisstiili, erinevate ootuste või isiksustevaheliste pingetega. Kui konflikte ei lahendata õigeaegselt ja professionaalselt, võivad need süveneda, põhjustada stressi, vähendada motivatsiooni ning viia töötajate lahkumiseni. Tõsisematel juhtudel võivad lahkhelid eskaleeruda kohtuvaidlusteks või kahjustada organisatsiooni mainet.
Konflikt ei pea aga olema hävitav. Vastupidi – hästi juhitud ja õigesti suunatud konflikt võib olla arengu ja muutuse allikas, aidates tugevdada meeskonnatööd ning suurendada kogu organisatsiooni tulemuslikkust.
Konfliktivahendus keskendub lahenduste leidmisele, mitte süüdlaste otsimisele.
Millistes olukordades konfliktivahendust kasutada?
Konfliktivahendusest on kasu kui organisatsioonis esineb:
Töötajatevahelisi konflikte – Kui kolleegidevaheline läbisaamine on häiritud või koostöö on takistatud.
Juhtkonna ja töötajate vahelisi erimeelsusi– Kui suhtlus juhtide ja alluvate vahel on pingeline või usaldus puudub.
Osakondade või meeskondade vahelisi lahkhelisid – Kui eri üksuste vahel esineb arusaamatusi või koostööprobleeme.
Töökiusamist ja psühholoogilise ohutusega seotud ilminguid – Kui esineb kiusamist või pingeid, mis vajavad lahendamist.